„Fericiţi cei fără prihană” (Mărturii)

Un monah, Părintele Ştefan, care slujea la farmacia Mănăstirii, mult îl iubea pe Stareţ. El însuşi mi-a povestit următoarele:

Dimineaţa, în ziua când s-a săvârşit Stareţul Siluan, părăsindu-mi lucrul, m-am dus la biserică să-i citesc din Psaltire şi am cerut Domnului din toată inima să-mi dea a înţelege din citire cum îşi trecuse el calea monahală şi dacă plăcuse lui Dumnezeu. Când am ajuns în biserică, monahul ce era acolo citea: „Dumnezeu meu eşti Tu, şi Te voi înălţa: mărturisi-mă-voi Ţie, că m-ai auzit şi Te-ai facut mie întru mântuire. Mărturisi-ţi-vă Domnului, că este bun, că în veac este mila Lui”. Văzând că terminase catisma (a şasesprezecea), i-am spus: „Mergi şi te odihneşte, zic eu mai departe”. S-a dus, şi eu i-am luat locul la analog şi am început să citesc următoarea catismă (a şaptesprezecea): „Fericiţi cei fără prihană în cale, carii umblă în legea Domnului. Fericiţi carii cearcă mărturiile Lui, din toată inima vor căuta pre Dânsul… Îndreptările Tale voi păzi… Din toată inima mea am căutat pre Tine… Cu buzele mele am vestit toate judecăţile gurii Tale. În calea mărtutiilor Tale m-am desfătat, ca întru toată bogaţia”, şi celelalte ale acestui minunat psalm. Şi atunci m-am încredinţat în inimă că el plăcuse lui Dumnezeu.

“Cuviosul Siluan Athonitul” – Arhimandritul Sofronie, traducere din limba rusă Ierom. Rafail (Noica), editura Reîntregirea, Alba Iulia – 2009

Scrie un comentariu

Din categoria Conferinte/Interviuri/Mărturii despre Sfantul Siluan

Lasă un răspuns

